اصحاب الجنّة

اصحاب الجنّة

مسائل فقهی ،احکام وعقیده
اصحاب الجنّة

اصحاب الجنّة

مسائل فقهی ،احکام وعقیده

داستان پیامبر(ص) وجوان زناکار

داستان زیبایی از کتاب«احیاء علوم الدین»امام محمد غزالی رحمه الله

در مورد جوانی که نزد پیامبر(ص) می رود و از ایشان اجازه زنا می خواهد

 در احیاء علوم الدین امام غزالی رحمه الله آمده که:

 «پسر جوانی نزد پیامبر - صلى الله علیه وآله وسلم - آمد و گفت: «ای پیامبر خدا، آیا به من اجازه عمل زنا می دهید؟

مردم بر سر او فریاد کشیدند و پیامبر - صلى الله علیه وسلم - فرمود: «او را به من نزدیک کنید! پس [آن جوان] به ایشان نزدیک شد، و در کنار پیامبر - صلى الله علیه وسلم - نشست. پیامبر فرمود: «ای جوان! آیا این کار را برای مادرت می پسندی؟

جوان گفت: نه، فدایت شوم. پیامبر - صلى الله علیه وسلم - فرمود: مردم هم همین طور هستند، این کار را برای مادرانشان نمی پسندند. آیا این کار را برای دخترت می پسندی؟ گفت: نه، فدایت شوم. پیامبر - صلى الله علیه وسلم - فرمود: مردم نیز، چنین اند این کار را برای دخترانشان نمی پسندند. فرمود: آیا این کار را برای خواهرت می پسندی؟ گفت: نه، فدایت شوم. و ابن عوف ا دامه این حدیث را ذکر کرده تا اینکه عمه و خاله را نیز آورده است و این در حالی بود که آن جوان درباره هر یک از آنها پاسخ می داد: نه، فدایت شوم. و پیامبر - صلى الله علیه وسلم - می فرمود: «مردم هم همین طورند، آن را دوست ندارند و نمی پسندند» سپس پیامبر - صلى الله علیه وسلم - دست مبارکش را بر روی سینه آن جوان گذاشت و فرمود: «خداوندا! قلبش را پاک و تطهیر گردان، گناهش را ببخش و او را پاک دامن بدار».


حافظ عبدالرحیم بن حسین العراقی استخراج کننده احادیث «احیاء علوم الدین» درباره این حدیث گفته است: «امام احمد این حدیث را با اسنادی بی نقص و عالی روایت نموده و رجال راوی آن رجالی صحیح هستند».

منبع:

 احیاء علوم الدین، امام غزالی، ج 2، ص 293.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.